Zpráva o vývoji internetové reklamy v roce 2010

Trh online reklamy v Evropě vzrostl za loňský rok o 15,3 %. Je to více než celý trh reklamy dohromady. Nejrychleji rostoucím segmentem byla display reklama (bannery, videa). Nárůst činil více než 21 %. Trh search reklamy (podle klíčových slov, katalogová inzerce apod.) vzrostl o 15,1 %. Se zjištěním přišla agentura IAB Europe.

Rapidní nárůst display reklamy je zřejmě způsoben především velkým nárůstem mobilního připojení, videa (to jediné bylo příčinou růstu v roce 2009) a sociálních sítí. Tradiční bannery zůstávají populární díky novým technologiím designu a lepšímu zacílení.

Podle zprávy IAB Europe se za reklamu utratilo nejvíce prostředků ve Velké Británii, Německu, Francii, Nizozemí, Itálii a Španělsku.

-th-

Zdroj: New Media Age - online verze britského týdeníku o interaktivních médiích v marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje New Media Age