Webové stránky značky nejsou jen dalším distribučním kanálem

Firmy získají mnohem větší ROI, pokud jsou součástí jejich marketingu i webové stránky s možností přímého prodeje a mobilní aplikace. Tohle a mnoho dalších zajímavých zjištění zaznělo minulý měsíc na akci britského časopisu Marketing Week „1-2-1 Ecommerce Summit.“

Maloobchodní webové stránky nejsou určené jen k transakcím. Často jsou jen počátkem nákupního procesu nehledě na to, zda k transakci nakonec dojde online nebo offline. To samé platí pro mobilní aplikace: Nejsou to jen samostatné distribuční kanály.

Zákazníci nevidí distribuční řetězec. Vidí značku a vítají cokoliv, co jim ulehčí život. Řečníci z řetězců Tesco, Argos, Shop Direct a dalších se shodli, že správně koncipovaná e-commerce strategie zvýší celkové tržby. Rozhodně nedochází jen k přelévání prodeje z kamenných obchodů na internet, jak se mnozí domnívají. Podle Annabel Thorburnové, šéfky mobilních a webových aplikací v Tesco.com, nelze přesně určit, zda lidé uskuteční transakci přes telefon, webovou stránku, nebo v obchodě.

Dalším závěrem summitu bylo, že maloobchodníci by se měli snažit vytvářet na svém webu původní obsah a podpořit uživatele v poskytování nových informací. Ty pomáhají nejen díky své informační hodnotě, ale také s ohledem na SEO. V tomto ohledu skvěle fungují reference zákazníků, které navíc poskytují cennou zpětnou vazbu.

-th-

Zdroj: Marketing Week - portál předního britského časopisu pro odborníky v oblasti marketingu a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Week