Špatný design stránek odrazuje zákazníky

Dvacetina sekundy – to je čas, který má webová stránka k dispozici k tomu, aby udělala dobrý dojem na své uživatele. Vyplývá to z výzkumu Carleton University z kanadské Ottawy. Výzkumníci promítali respondentům webové stránky na 50 milisekund a žádali je o zaznamenání vizuálního pocitu. Pak provedli totéž s tím, že promítali stránky na delší časový úsek a porovnali výsledky. Obě pozorování měla stejné výsledky.

Studie potvrdila existenci haló efektu – první dojem vytváří vstupní pocit, který pak řídí dlouhodobé názory. Pokud si uživatelé na první pohled myslí, že webové stránky jsou dobré, tento pocit se automaticky přenáší i na ostatní části webu, které dosud neviděli. Může se proto stát, že uživatelé opustí vaši stránku dříve, než se vůbec začnou zabývat jejím obsahem.

Výzkumníci se nejprve domnívali, že je nemožné vidět cokoli v kratším časovém intervalu než 500 milisekund. Běžně totiž trvá 50 milisekund jen přečtení jednoho slova. Skutečnost je ale taková, že 50 milisekund stačí k vytvoření celého prvního dojmu, což může být pro provozovatele webových stránek překvapením. Uživatelé internetu jsou totiž v dnešní době velice citliví na design, aniž by si to uvědomovali. Jejich podvědomou pozornost dokáží automaticky upoutat takové detaily, jako je například zvolený druh písma. Když pak uživatel hledá profesionální firmu a uvidí webové stránky s písmem jako v kreslených vtipech, ihned ví, že něco je nepořádku. Totéž platí o psychologii barev a rozvržení textu a obrazu v prostoru.

-kk-

Zdroj: CRM Buyer - Server zabývající se oblastí CRM celkově - provozování, nákup systémů, zavádění atd.
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Buyer