Sociální sítě předhánějí e-mail

Sociální sítě nahradily e-mail na místě nejpopulárnější aktivity na Internetu. Vyplývá to alespoň z aktuální studie přední světové společnosti pro nadnárodní výzkum médií Nielsen. Zatímco sociální sítě se nyní těší přízni 67 % uživatelů Internetu, e-mail klesl na druhé místo s 65 %. Dosah sociálních sítí a blogů navíc roste dvakrát rychleji než v případě tradičních portálů, e-mailu a vyhledávačů.

Pro inzerenty to znamená možnost bližšího spojení se spotřebiteli, kteří jsou v tradičním prostředí jen těžko dosažitelní. Podle výzkumu společnosti Nielsen navštívily v roce 2008 sociální weby dvě třetiny uživatelů Internetu na celém světě. Aktivity spojené se sociálními weby zabírají asi 10 % celkového času tráveného na Internetu. Celosvětově nejpopulárnější je Facebook, který měsíčně navštíví tři z deseti uživatelů v rámci devíti globálních trhů.

Růst sociálních médií se přitom netýká jen USA. Minimálně srovnatelný je i v Austrálii, Španělsku, Itálii a Velké Británii. Stoupá také počet představitelů straších generací, kteří sociální weby používají.

Propojení sociálních médií s reklamou však dosud připomíná směs oleje a vody. Jedním zdůvodů je komunikační role sociálních médií - reklama v rámci chatu a e-mailu není příliš úspěšná. Velkou výzvou je proto najít cestu od rušení uživatelů k přidávání hodnoty jejich zkušenostem.

„Ať už se jako úspěšný reklamní model ukáže cokoli, předávání zpráv bude muset být autentické a pokorné, a vycházet z principu dvousměrné konverzace - nikoli modelu prosazování - který přinese spotřebiteli hodnotu," konstatuje studie.

-kk-

Zdroj: Adweek - portál předního amerického týdeníku pro odborníky z oblasti reklamy
Zobrazit přehled článků ze zdroje Adweek