Sedm trendů sociálních médií pro rok 2008

Minulý rok byl rokem prudkého rozvoje sociálních médií. Co můžeme v tomto sektoru očekávat letos?

- Tradiční modely, podle nichž spotřebitelé vyhledávají produkty nebo služby, začnou být od základu utvářeny sociálními médii. Posílí se on-line interakce mezi spotřebiteli. Tradiční vyhledávače proto budou méně relevantní a firmy budou muset změnit své on-line strategie.

- Změny do tradičních modelů vyhledávání vnese také růst objemu dat a obsahu vytvářeného sociálními médii. S rostoucím objemem dat začnou poskytovatelé vyhledávačů zavádět více rozvrstvené služby, aby mohli nabídnout přesnější výsledky těm, kteří jsou ochotni zaplatit.

- Změní se i tradiční modely, podle nichž firmy vyhledávají spotřebitele. Klesne zájem o tradiční kvantitativní výzkumy. Zákaznická data začnou být doplňována o data ze sociálních webů a nahrazovat tradiční dotazníky nebo focus groups.

- Zákaznická zpětná vazba a sociální sítě předstihnou cenu a někdy i značku jakožto hlavní faktor v on-line nákupním rozhodování. Menší a méně známé značky začnou přebírat loajální sítě zákazníků, které vzejdou přímo z jejich vlastní sítě.

- Data získaná z Webu 2.0 budou stále důležitější pro všechny organizace, nejen internetové firmy. Firmy, které působí více offline než on-line a disponují méně zákaznickými daty, začnou využívat nástroje Webu 2.0, aby lépe pochopily své zákaznické základny.

- Zájem o velké sociální sítě jakožto nejlepší prostor pro reklamu upadne stejně rychle, jako přišel. Jakmile se tyto stránky ještě více zaplní reklamou a značkovými aplikacemi, jejich popularita klesne.

- Oficiální zprávy budou stále více uváděny do kontextu prostřednictvím názorů spotřebitelů a bude stále obtížnější rozpoznat rozdíl mezi zprávami a názory. Naroste počet komentářů k oficiálním zprávám a hranice mezi fakty, komentáři a názory se ztenčí. Již dnes lidé běžně čtou blogy, aby si udělali obrázek o oficiálních zprávách a tento trend ještě posílí.

-kk-
Zdroj: MyCustomer - britský portál věnovaný marketingu a zákaznickému servisu
Zobrazit přehled článků ze zdroje MyCustomer