Online komunita jako strategický firemní nástroj

Předpokladem úspěšně fungující online komunity jsou takové zkušenosti členů, které je přimějí k  aktivitě v rámci komunity a zájmu vracet se. Je tu ale i druhá strana mince – potřeba získat podporu nejvyššího vedení firmy pro online komunitu, aby se mohla stát strategickým firemním aktivem. Jak tedy optimalizovat vaši online komunitu?

V první řadě naslouchejte členům své komunity. Nemusíte dělat vše, co vám řeknou, ale dát najevo, že jste ochotni o tom uvažovat. Hledejte způsoby, jak vyzývat členy komunity k vzájemné komunikaci. Zároveň jim dejte nástroje k vyjádření jejich pocitů a názorů. Mohou to být uživatelské profily, chat, blogy atd. Testujte nové způsoby sdílení informací.

Připravte si plán

S komunitou můžete pracovat efektivněji, když budete mít plán. Jmenujte také schopného vůdce komunity, který bude obeznámen s prioritami firmy a dokáže komunikovat s různými skupinami lidí v rámci organizace. Zapojte externí partnery, jako jsou klíčoví dodavatelé, distributoři apod. Můžete tak získat nové pohledy na řízení komunity. Komunitu pak propojte s nejdůležitějšími strategickými iniciativami firmy.

-kk-

Zdroj: eMarketing & Commerce - americký magazín o elektronickém marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje eMarketing & Commerce