On-line zákazníci neexistují

On-line zákazník jako takový stále neexistuje. Ti, kteří nakupují prostřednictvím internetu pořád utrácejí více peněz v tradičních obchodech. Potvrdil to výzkum společnosti Forrester Research. Zároveň však investují měsíčně o 26 procent více do spotřebního zboží než ti, kteří na internetu nenakupují vůbec, což je pro firmy uvažující o expanzi na internet dobrá zpráva.

Průměrný věk osob nakupujících na internetu je 43 let. Je tedy pouze mírně nižší než u těch, kteří nakupují pouze off-line cestami (46 let). Jejich příjmy jsou však řádově vyšší. Špatnou zprávou zůstává preference tradičních obchodů. Pouze 15 procent lidí nakupujících on-line uvedlo, že preferuje internet.

On-line nakupující očekávají většinou na internetu nižší ceny produktů než v obchodech. Ve více než polovině případů vyhledávají produkty různými způsoby a pak porovnávají ceny. Pouze 29 procent z nich je ochotno zaplatit vyšší cenu za interakci s firmou on-line kanálem.

V reakci na popsané trendy by firmy měly usilovat o konzistentní ceny ve všech využívaných kanálech. Pokud se rozhodnou nasadit v různých kanálech různé ceny, měly by tuto informaci zprostředkovat zákazníkům tak, aby se mohli rozhodnout, jaký kanál zvolí. Profitovat lze také na tom, když firmy na svých webech zavedou aukční nebo slevové sekce.

-kk-
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily