Nejhorší hříchy sociálního marketingu

Podle experta na sociální marketing Scotta Strattena stačí, abyste na sociálních sítích byli průměrní – ti ostatní totiž nestojí za nic. Přitom rozhodně nemusíte být všude, tj. na všech dostupných sociálních sítích. Jen tam, kde se rozhodnete být, buďte co nejlepší.

Stratten byl úvodním řečníkem na BlogWorld & New Media Expo – třídenní konferenci spojenou s veletrhem o všem, co se týká sociálních médií a internetu. Pokud někdo chce, aby na sociálních sítích přinejmenším nebyl špatný, musí se podle Strattena vyhnout 7 sociálním hříchům.

  1. Obžerství. Největší výhodou sociálního marketingu je angažování lidí. Pokud tedy zasíláte příspěvky automaticky, tj. hrajete na kvantitu, aniž byste zapojili fanoušky, je to, jako byste na síti vůbec nebyli.
  2. Pýcha.  Otázky jako např.: „Jaký je váš oblíbený produkt od naší firmy?“ fanoušky zrovna moc nezapojí. Mluvte o nich, ne o vás. A nemažte všechny příspěvky, které nejsou úplně pozitivní. Lidé si z vás pak tak akorát budou dělat srandu, a to nejspíš není vaším cílem.
  3. Lenost. Dříve jste mohli říct, že se ozvete do X dnů, a bylo to v pořádku. Sociální média tohle změnila. Pokud je nebudete sledovat pravidelně, je lepší tam ani nebýt. Jestliže nemáte čas, nebo vás nebaví konverzace s lidmi, raději se na to vykašlete.
  4. Chamtivost. Když si koupíte počet fanoušků, neznamená to, že jste sociální. Není to o počtech lidí, je to o jejich zaangažování. Chcete-li více fanoušků a více sdílení, nabídněte lepší obsah.
  5. Chtíč. Nikdy na sociální sítě nedávejte nic, co byste nedali na billboard, nebo neukázali vlastní matce či dětem. Když už dojde k nějaké „nehodě,“ postavte se k problému čelem a neobviňujte fanoušky.
  6. Závist. Tam řadí Stratten vlastní retweety. Není třeba přeposílat jen takové zprávy, kde vás někdo chválí.
  7. Hněv. Sociální sítě dávají lidem moc. A vy musíte reagovat, i když jde o problém nebo stížnost. Jde-li o provokaci, můžete to ihned smazat. Ale na konstruktivní kritiku je třeba reagovat a naopak ji na síti nechat. Je to způsob, jak ukážete, že jste nad věcí a že se i takovými věcmi zabýváte.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily