Marketérův průvodce mikroblogováním

Mirkoblogování je jedním z nejnovějších a zároveň nejefektivnějších způsobů, jak vysílat zprávy do světa. Jedná se o typ krátkého blogování, které umožňuje uživatelům posílat stručné aktuální zprávy, které může vidět kdokoli nebo jen určitá vymezená skupina příjemců. Je to něco mezi instant messagingem, blogováním a používáním sociálních webů.

Pokud patříte mezi 150 milionů uživatelů sociální komunitní sítě Facebook, pravděpodobně již mikroblogujete, aniž byste si to uvědomovali. Dochází k tomu například, když aktualizujete svůj status pro přátele. Kromě toho je však dnes nejpoužívanějším mikroblogovacím nástrojem Twitter. Ten umožňuje posílání zpráv o maximální délce 140 znaků.

Mikrology se dnes používají pro osobní i podnikatelské účely. Twitter například již zvažuje, zda firemní uživatele zpoplatní. Řada marketérů však mikroblogování zatím nevyužívá, čímž se může připravit o různé výhody. Zprávy rozesílané pomocí mikroblogu jsou okamžité a konverzační povahy. Umožňují nový typ interakcí, které dosud neexistovaly nebo byly příliš časově náročné.

Mikroblogování můžete využít k publikování okamžitých  zpráv, které chcete sdělit zákazníkům, jako je například uvedení produktů na trh, speciální akce a další důležitá sdělení. Konverzační výhoda spočívá v tom, že můžete reagovat na otázky a problémy zákazníků. Budete tak moci nejen odpovídat, ale i poskytovat zpětnou vazbu nebo doporučení a budovat vztahy.

Seznamte se s ukázkami nedávných zpráv letecké společnosti JetBlue a výrobce potřeb pro domácnosti Home Depot zaslaných prostřednictvím sítě Twitter.

- JetBlue: „Kožená křesla, přísun čipsů a sody, osobní TV - Pokrýváme celý váš zábavný den. - A také mixujeme koktejly." Tento „tweet" (zpráva) je zábavný, humorný a tematický - splňuje tedy vše, co by měl.

- Home Depot: „Uvažujete, že mi zašlete seznam toho, co hledáte a nejbližšího obchodu? Rád bych věděl, zda to pro vás můžeme objednat. Díky!" Tato zpráva - určená zákazníkovi, který se společností komunikoval prostřednictvím Twitteru - reaguje na potřeby zákazníka tím, že mu nabízí pomoc a zpětnou vazbu.

Zákazníci jsou dnes denně bombardováni marketingovými zprávami. Výsledkem je to, že si jich většina nevšímá. Mikroblogování má však dobré výsledky, z části proto, že je určeno pro vyhledávanou demografickou skupinu 18-35 let. Tito technicky zdatní spotřebitelé mají rádi krátké, stručné zprávy. Firmy s nimi navíc mohou takto komunikovat na osobnější úrovni.

-kk-

Zdroj: eMarketing & Commerce - americký magazín o elektronickém marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje eMarketing & Commerce