Kterými radami pro správu sociálních sítí byste se neměli řídit?

Internet je plný rad, jak správně publikovat obsah na sociální sítě, co dělat a co zase raději nadělat, jak získat fanoušky, jak je zapojit, a tak dále. Ale některé z nabízených rad jsou špatné. Portál OPEN forum upozorňuje na 5 z nich.

  1. Zaměřte se na komentáře. Viděli jste někdy komentáře u videa na YouTube? Spousta z nich je úplně absurdních či nesmyslných, nebo jde o spamy ve snaze něco prodat. Hlavním problémem je často anonymita komentářů, díky kterým je nelze nijak řídit. Řešením může být publikace videa na webu nebo blogu, kde pak povedete i diskuzi a můžete ji zde lépe řídit.
  2. Zákazníci si chtějí povídat. Chcete si také povídat, když si potřebujete zarezervovat letenku? Nejspíš ne. Rozhovory mají své místo a musí pro ně být vhodný čas. Počítejte však s tím, že mnoho zákazníků o ně vůbec nestojí.
  3. Je snadné vytvořit komunitu. Naopak, jde právě o jeden z nejtěžších úkolů. Znamená to aktivní účast jednotlivců této skupiny. Komunitu nevytvoří značka, ale lidé. Značka může skupinu podporovat a upevňovat ji. Z tohoto úhlu pohledu je tedy mnohem snazší využít komunitu, kterou jsou již zákazníci zvyklí využívat, a aktivně se jejího života účastnit. Když už by se vám povedlo vytvořit vlastní skupinu, nepodceňujte důležitou úlohu manažera skupiny, který ji bude moderovat a věnovat jí svůj čas. Bez něj by brzy zanikla.
  4. Obsah je třeba vytvářet. Výroba obsahu je skvělý nápad, ale vyžaduje talent a zdroje, a to prostě každá firma nemá. Řešením je kurace obsahu, tedy jakási správa a editace jinde vytvořených materiálů.
  5. Podle tzv. dashboard zjistíte, zda funguje váš plán pro sociální média.  Je sice hezké vidět vše krásně zjednodušené a zobrazené na jednom místě, ale neznamená to, že takto zjistíte to podstatné. Přemýšlejte, které cíle jsou pro vás opravdu důležité, a co se ve vašem případě skutečně skrývá pod zkratkou ROI.

Až příště budete číst rady, jak postupovat na internetu, neřiďte se jimi stoprocentně. Dejte i na svou intuici. Mějte přitom na paměti strategické cíle firmy.

-th-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum