Kdy tvítovat a kdy aktualizovat Facebook?

Podle nejnovější studie Yesmail je úterý nejlepším dnem pro zapojení (engagement) fanoušků na Facebooku a Twitteru. Zároveň se ukázalo, že firmy obvykle zveřejňují nové příspěvky ve dny, kdy naopak získají nejmenší pozornost.

Studie analyzovala chování významných maloobchodních řetězců na sociálních sítích Facebook, Twitter a YouTube. Podle autorů však předběžné poznatky nasvědčují tomu, že v jiných odvětvích platí stejné či podobné trendy. Celou zprávu je možné stáhnout zde.

Facebook

Firmy mají tendenci zveřejňovat většinu zpráv v pátek, přestože nejlepším dnem se zdá být úterý. Díky velké aktivitě dochází právě v pátek k přesycení sítě a zpráva se snadno ztratí v záplavě mnoha dalších.

Nejvíce fanoušky zaujmou obrázky a videa. Naproti tomu zveřejňování internetových odkazů má ve sledovanosti klesající tendenci.

Twitter

Nejvíc zpráv se přeposílá (retweet) v úterky, středy a čtvrtky.

Pět analyzovaných firem, které dokázaly získat největší pozornost na Twitteru, posílalo 45 až 70 zpráv týdně. Pět nejméně úspěšných tvítovalo přibližně stokrát týdně.

YouTube

Nejlepším dnem pro zveřejnění videa na YouTube je pondělí, za kterým následuje úterý. Stejně jako na výše uvedených sociálních sítích je však nejvíce videí publikováno v pátek.

Nejdůležitějším zjištěním studie bylo zjištění, že délka videa je klíčovou záležitostí. Nejlépe si vedly spoty dlouhé do 30 vteřin.

 

Na všech třech analyzovaných platformách byl prokázán pozitivní efekt kombinace s emailovou kampaní.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily