Jarní úklid firemního webu

Jaro nás inspiruje k osvěžení a omlazování nás i okolí. Znamená také úklid po nepříjemné zimě, který platí pro webové stránky naprosto stejně jako pro domácnost.

- Odstraňte vnitřní chyby. Firmy pracují dlouho a tvrdě na získávání zákazníků. Pak ale často ignorují chybová hlášení error 404 (stránka nenalezena). Tím svým zákazníkům znesnadňují život. Zaznamenávejte návštěvnost vašeho webu do logových souborů. Možná vás příčiny problémů, které zde najdete, překvapí.

- Vyčistěte odchozí odkazy. Mrtvé odkazy znečišťují webové stránky. Pokud vaše stránky obsahují užitečné odkazy v dané oblasti, návštěvníci by po jejich otevření měli příslušné zdroje nalézt. Stránky i odkazy se neustále mění, existuje však celá řada nástrojů pro kontrolování odkazů, z nichž mnohé jsou dostupné zdarma.

- Obnovte obsah. Některé stránky mohou být více zanedbané než jiné. Zamyslete se například, kdy jste naposledy aktualizovali stránky s pravidly ochrany soukromí na vašem webu, podmínkami užívání nebo mapou stránek. Nezapomínejte ani na metatagy a obrázky. Když změníte titulky a oživíte textový obsah stránky, pamatujte i na aktualizaci titulků HTML souborů, popisů a klíčových slov stránek.

- Měřte výsledky. Než začnete uklízet svůj web, zkontrolujte, jak jej indexují hlavní vyhledávače a porovnejte výsledky s předchozími měřeními. Čím více vašich stránek dokáží vyhledavače najít, tím lépe bude váš web indexován. Čím více indexovaných stránek, tím lepší získáte příležitost být objeveni na základě klíčových slov a zvýšit návštěvnost a viditelnost vaše webu.

-kk-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ