Jak využít LinkedIn k efektivnějšímu prodeji

Ilustrační snímek

LinkedIn umí obojí – pomoci vybrat potenciální zákazníky s velkou pravděpodobností nákupu a zároveň zvýšit podíl loajálních klientů. Portál Inc.com nabízí zajímavé rady, jak využít potenciálu této sociální sítě pomocí dobře udělaného profilu společnosti a využívání všech funkcí tohoto média.

1. Zjistěte, o koho jde. Prohlídněte si profily svých nejlepších zákazníků – co mají společného? Zkuste si vytvořit profil ideálního klienta a použijte ho jako filtr. Takových modelových charakteristik můžete mít několik. Důležité je, aby byly skutečně reprezentativní.

2. Přidejte své klienty do kontaktů.

3. Využijte nástroj SlideShare (nástroj ke sdílení PowerPointových prezentací) a pravidelně aktualizujte svoje produktové prezentace. Zároveň můžete tímto způsobem informovat o spokojených klientech.

4. Požádejte o reference. Spokojený zákazník by měl odpovědět na otázky, jako například jaký největší problém jste jim pomohli vyřešit, nebo proč by vás doporučili, kdyby se jich někdo zeptal.

5. Zařaďte se do profesních skupin (Groups). Začněte zde nové diskuze.

6. Zjistěte, jak jste dohledatelní. Napište do pokročilé vyhledávací funkce klíčová slova, která využívají vaši zákazníci. Jak vypadají výsledky hledání? Jak si stojíte oproti konkurenci?

7. Na základě svých profilů modelových klientů najděte nové kontakty. Pomocí pokročilých vyhledávacích funkcích LinkedIn můžete hledat lidi ve společnostech, které vás zajímají, nebo naopak hledat firmy pomocí lidí.

8. Sdílejte! Přihlaste se na informační portály vašich odvětvových skupin a pravidelně dodávejte svůj obsah. Vaše cílová skupina si brzy zvykne, že jste důvěryhodným zdrojem zajímavých informací.

9. Propagujte svůj sortiment. Využijte profil společnosti k podrobnému popisu všech vašich výrobků a služeb. Požádejte klienty o reference a o odběr informací z vašeho profilu.

10. Exportujte své kontakty a vytvořte z nich mailing list.

11. Navazujte nové kontakty. Čím víc, tím větší dosah vašich informací.

-th-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com