Jak si pro svou značku získat dobré ovlivňovatele

Ilustrační snímek

Co se stane, když Tori Spelling začne řešit půjčení auta a pošle na to téma tvít? Nehledě na to, že něco takového Tori nejspíš vůbec neřeší, má taková zpráva ohromný vliv. Jakmile totiž jakákoliv vlivná osoba jmenuje konkrétní produkt ve zprávě pro své publikum, znamená to, že bude informace dobře přijata.

Dobrý ovlivňovatel zná „svoje lidi.“ Ví, co je zajímá a jak jim to říct. Jak tedy získáte jejich pozornost? A jak si zajistíte, aby o produktu řekli to, co chcete?

Přilákejte je!

Jednou z možností je zaplatit jim. Vždycky ale platí, že i s celebritami stojí za to navázat vztah. Totéž se týká blogerů. Poradíme, co může fungovat:

  • Menší olivňovatelé vám rádi pomohou výměnou za vzorky zdarma. Mají menší publikum, ale často velmi loajální.
  • Využijte „odposlechy“ jako je HootSuite. Zjistěte, kdo vás již řeší. Poté jen požádejte, aby to prohlásili oficiálně.
  • Angažujte se na sociálních sítích, které preferují. Trošku jim nadbíhejte ve snaze ukázat, co máte společného.
  • Follow up. Váš e-mail se mohl ztratit, určitě tedy po prvním neúspěšném pokusu o kontakt nerezignujte.

Práce s ovlivňovatelem

I celebrity jsou lidé, podle toho s nimi tedy pracujte. Nečekejte, že řeknou to, co potřebujete, pokud jim trošku nenapovíte. Na scénáře totiž mají lidi. Raději jim napovězte víc, než potřebují, než abyste je v tom nechali plavat.

Nezapomínejte na dobré vychování – vždy poproste a poděkujte, i když třeba celebritě platíte. Pokud navíc poděkujete na sociální síti, dále zvýšíte dosah jejich doporučení.

-th-

Zdroj: iMedia Connection - americký server věnovaný především internetovému marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje iMedia Connection