Jak na webové stránky

Možná si říkáte, že jste marketéry nemediálních produktů. Zamyslete se ale ještě jednou. Každá firma s vlastními webovými stránkami je alespoň částečně i mediální společností. Jakožto pracovníci odpovědní za marketing pak musíte uvažovat o své práci, značce i zákaznících trochu jinak.

Vaším úkolem je kontrolovat webové stránky příslušné značky nebo celé firmy. Vaše publikum se rozšiřuje ze současných zákazníků na všechny potenciální uživatele vašich produktů, distributory a další prodejní kanály, zaměstnance, investory, média, vládu (zejména pokud vaše produkty podléhají regulaci), místní komunitu a širší veřejnost. Obsah vašich stránek je příslušný široké veřejnosti včetně těch, kteří nemají rádi vaše produkty nebo o nich nikdy neslyšeli.

Obsah firemních stránek překračuje reklamu, obaly produktů a příslušnou dokumentaci. Zahrnuje naopak veškerou komunikaci včetně tiskových zpráv a veřejných finančních informací. Je třeba věnovat pozornost celé řadě styčných bodů, které mohou přivést zákazníky. Zvažte, které formáty budou pro vaše zákazníky nejlepší.

Důležité je také organizovat stránky a propagovat jejich obsah tak, aby přilákaly zákazníky. To se může diametrálně lišit od tradičního produktového marketingu.

- Vyberte nejvhodnější vyhledávače.

- Vytvořte na míru šitý obsah pro distribuci e-mailem.

- Zvyšte dopad svých tiskových zpráv umístěním na firemní web.

- Ujistěte se, že veškeré vaše reklamy a další firemní materiály odkazují na webové stránky.

- Využijte blogu, jakožto lidské stránky vaší firmy.

- Publikujte na jiných webových stránkách.

Přilákání návštěvníků je však jen první krok. Je třeba vybudovat s nimi dobré vztahy, aby se vraceli a obchodovali s vámi. K tomu poslouží dobrá navigace na stránkách, newslettery pro registrované uživatele či zabudování nástrojů, které umožní návštěvníkům předávat váš obsah dál, vyjadřovat se k němu apod.

Měření návštěvnosti můžete provádět formou tradičních webových měřících nástrojů (celkový počet návštěvníků, počet unikátních návštěvníků). Měřte také, jak dlouho se návštěvníci na vašich stránkách zdržují. Jistý obrázek podá i počet registrovaných ve vašem mailing listu nebo počet zmínek o vás v jiných médiích.

-kk-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ