Internetový obchod rychle roste

V minulém roce utratili Češi na internetu deset miliard korun, což oproti roku 2004 znamená nárůst o 40 procent. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se vzestupný trend očekává i v dalších letech. Výrazně by měl růst zejména obchod s hudbou. Nárůst slibují i připravované internetové lékárny.

Nejvíce loni investovali Češi na internetu do nákupu hudby a knih, dále pak počítačů a příslušenství, elektroniky, audia a videa. O sto procent vzrostl nákup zájezdů, vstupenek a letenek. Nákup elektroniky vzrostl o 75 procent.

Internetové zákazníky budou podle APEK motivovat i aktivity kamenných prodejen či zásilkových obchodů, věrnostní programy či zkvalitnění služeb typu prodeje letenek, zájezdů, vstupenek a dalšího zboží.

Nákup on-line nese výhody v podobě pohodlí a úspory času, nižších cen nebo možnosti přehledu o konkurenci. Nevýhodou však zůstává nemožnost vyzkoušet či prohlédnout si zboží. Nespokojení on-line zákazníci mohou také lépe rozšiřovat svou nespokojenost v okolí.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media