Hodnota on-line reklamy posiluje

Zastoupení on-line reklamy v integrovaných marketingových kampaních v posledních letech stoupá. Zatímco v roce 2003 ji za klíčovou součást považovala jen tři procenta marketérů, dnes je to již deset procent. Ukázal to průzkum o internetovém marketingu, který provedla americká Association of National Advertisers (ANA).

Na stoupající hodnotě role on-line reklamy v marketingové komunikaci má podle Billa Duggana z ANA velký vliv především lehká měřitelnost výsledků. Marketéři tak mohou okamžitě změřit účinek komunikace a podle něho v reálném čase přesněji zacílit své kampaně.

„Důležité je stanovit si kritérium, na jehož základě budeme efektivitu kampaně hodnotit. Pro někoho to může být počet zobrazení dané stránky, pro jiného počet kliknutí na odkaz a nebo rovnou počet nákupů uskutečněných prostřednictvím internetu. Na základě cíle si je třeba zvolit formu kampaně – ať už banery, cílené reklamní odkazy a nebo jinou formu reklamy. ROI (Return of Investment) analýzy různých forem internetových kampaní v celosvětovém měřítku ukazují, že největší návratnost prostředků je právě z kontextové reklamy,“ vysvětluje Country Manager společnosti Etarget pro Českou republiku Josef Kovář.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media