Facebook pomůže mapovat nákupní chování

Ilustrační snímek

Facebook testuje novou funkci, pomocí které by firmy mohly lépe pochopit svoje zákazníky prostřednictvím jejich chytrých telefonů. Nápad spočívá v tom, že se zákazníci v prodejnách přihlásí na jejich WIFI připojení a získají tak internet zdarma. Automaticky jako první navštíví Facebookovou stránku firmy, kde budou motivováni říci svým přátelům, kde zrovna jsou a co dělají. Stránku však mohou kdykoliv opustit a využívat připojení dle svých potřeb.

Nová funkce bude fungovat v prodejnách, které používají routery Meraki. Ty nabízí zdarma funkci Presence, pomocí níž sbírají informace z chytrých mobilních zařízení ve své blízkosti. Prodejce tak zjistí např. průměrnou dobu návštěvy, frekvenci návštěv či celkový počet přítomných zákazníků v určité prodejně apod.

S novou funkcí si zákazníci na mnoha místech budou moci užívat internet zdarma, zatímco o nich podnikatelé získají informace o jejich nákupním chování a podle toho mohou zefektivnit svou komunikaci.

Projekt se nyní testuje v blízkosti San Francisca a nebyl zatím oficiálně oznámen.

-th-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com