Evropský trh on-line reklamy dohání americký

Celkové investice do on-line reklamy v Evropě dosáhly v roce 2008 objemu 12,9 miliardy eur, což odpovídá meziročnímu růstu ve výši 20 %. Uvádí to zpráva organizace Interactive Advertising Bureau Europe, která vychází z dat získaných z 19 evropských trhů. V USA vzrostl objem investic do on-line reklamy o 10,6 % na 16,6 miliardy eur, což naznačuje, že evropský trh by mohl předehnat ten americký v několika nejbližších letech.

Největší nárůst byl zaznamenán ve Slovinsku a v Polsku (60 %). Šest z deseti největších evropských trhů však posílilo jen o necelých 20 %. Mezi zavedenými evropskými trhy vykázalo poměrně vysoký růst Španělsko, Dánsko a Norsko. Nejnižší nárůst investic zaznamenala naopak Francie a Nizozemsko. Vyhledávače předstihly všechna ostatní média.

Prezident IAB Alain Heureux sdělil v komentáři k výsledkům tohoto výzkumu, že jej nepřekvapilo zpomalení růstu investic do on-line reklamy vzhledem k současným ekonomickým podmínkám. Stejná názor má i na prosazování médií založených na výkonnosti, jako jsou vyhledávače. Jakmile se ekonomická situace začne zlepšovat, očekává období obnoveného rychlého růstu.

-kk-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ