E-komerce: Jde o důvěru

Zákazníci na celém světě se začínají blíže zajímat o důvěryhodnost e-komerce a mají k tomu dobrý důvod – informace o krádežích identity se objevují stále častěji a lidé si začínají uvědomovat, jak složité je následné očištění jména a obnovení důvěry okolí. Firmy v této souvislosti uvažují o dokonalejších strategiích bezpečnosti informačních systémů.

Bohužel neexistuje žádný nástroj, který by zamezil všem bezpečnostním rizikům, jako jsou útoky hackerů a zlodějů, a zajistil loajalitu zákazníků. Postupnou implementací určitých obranných opatření však mohou firmy dostatečně ukázat, že je zajímá péče o zákazníky a důvěryhodnost je pro ně důležitá. Prvním krokem by měla být ochrana dat uvnitř organizace (firewall, antivirový software, antispywarové nástroje), po kterém je třeba zabezpečit i mobilní zařízení a některé nebezpečné aplikace, např. ty, které fungují na principu komunikace peer-to-peer. Třetím krokem je zajištění bezpečné autentifikace.

Otázkou zůstává, zda budou zákazníci ochotni vyměnit dosavadní komfort za vyšší bezpečnost. Aktuální studie z USA ukazují, že přibližně čtvrtina zákazníků by byla ochotna zaplatit za bezpečnost cenu v podobě peněz či nižšího komfortu užívání. Většina však očekává, že firmy budou přísná bezpečnostní opatření zavádět dobrovolně, nebo je k tomu donutí vláda.

-kk-

Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times