Desatero on-line úspěchu

- Stanovte si specifické cíle. Může to být menší cíl, jako je dosažení padesátiprocentního růstu v letošním roce, nebo ambicióznější cíl, jako je dominovat vašemu oboru on-line. Určete si klíčové ukazatele výkonnosti – např. unikátní návštěvníky, míru konverze stránek (conversion rate), webové příjmy apod.

- Zjistěte, co váš on-line zákazník opravdu chce a potřebuje. Vyvarujte se předpokladu, že to víte. Design vašich stránek a také jejich obsah by se měl v první řadě řídit tím, co skutečně víte o zákaznících. Provádějte proto průzkumy a mluvte jazykem svých zákazníků.

- Ujistěte se, že nabízíte snadnou cestu. Nepředpokládejte, že přivedete návštěvníky na hlavní stránku a oni si najdou, co potřebují. Stránka s desítkami odkazů a reklam je loterie. Každá stránka naopak potřebuje jasné a jednoduché cesty k produktům s minimálními překážkami.

- Dejte návštěvníkům potřebnou podporu. Jen málo návštěvníků přijde na vaše stránky, aby hned nakoupili. Mnohem častěji budou hodnotit své možnosti. Přemýšlejte proto dopředu o tom, s jakými otázkami v mysli přicházejí.

- Buďte přesvědčivější. Vaše stránky existují z určitého důvodu a vy můžete přimět návštěvníky, aby jednali tak, jak chcete. Používejte proto jasné imperativy, např. „Přidejte do nákupního košíku“.

- Používejte analytické nástroje k odhalení problémových oblastí. Sledujte, kde a proč přicházíte o zákazníky. Podle toho určujte priority pro další rozvoj stránek.

- Testujte stránky s pomocí skutečných potenciálních zákazníků. Testování kolegy a přáteli nemusí být objektivní. Vybírejte proto uživatele, kteří odpovídají profilu vašeho zákazníka.

- Testujte, měřte a zlepšujte. Používejte testování s návrhy A/B k vyzkoušení alternativ a sledujte, co funguje nejlépe. Alternativou může být jiná nabídka, jiné rozvržení stránek, jiná grafika či text.

- Plaťte za kvalifikovanější potenciální zákazníky. Pokud ještě neplatíte za nástroje, jako je Google AdWords, zvažte tuto investici.

- Zajistěte si větší návštěvnost díky optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Provádějte průzkumy klíčových slov a ujistěte se, že používáte fráze, které vaši potenciální zákazníci skutečně hledají.

-kk-
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily