8 mýtů o SEO (optimalizace pro vyhledávače)

SEO v marketingu hraje zásadní roli – pomůže vám na web přivést nové zákazníky za minimální náklady. A kdo je připraven, není překvapen. Pojďte si proto přečíst, jaké mýty o SEO kolují nejen mezi SEO specialisty.

mýty o SEO

1. Čím víc klíčových slov, tím lepší pozice v SERPu

„Blogový článek musí obsahovat minimálně 30 % klíčových slov”. Taková nebo podobná přesvědčení jsou ale pouhým přežitkem. Klíčová slova by se měla nacházet po celé délce textu, ale honba za přesným procentem nemá cenu. Proč? Pokud se snažíte dosáhnout konkrétní úrovně klíčových slov, která je pro dané téma neobvyklá, Google vnímá váš web jako manipulativní, a ne jako relevantní zdroj.

2. Vkládat odkazy nemá smysl

PageRank je stále jedním z hlavních faktorů v Googlu. A PageRank je právě o odkazech a linkbuildingu – je jádrem toho, jak Google posuzuje popularitu. Odkazy jsou nejlepším měřítkem oblíbenosti webu, takže zpětné odkazy určitě používejte.

3. Meta tagy? Zbytečnost!

Meta tagy jsou HTML znaky, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Obsahují klíčová slova a lákají uživatele k otevření dané stránky. Pokud bude mít váš web hodně prokliků, vyhledávače jako jsou Seznam a Google vyhodnotí, že se na vaší stránce nachází kvalitní obsah. A to vám přinese lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.

4. SEO je jednorázová záležitost

SEO optimalizace není žádný sprint, ale spíš maraton. Pravidelně byste se mu měli věnovat, jinak začne organická návštěvnost pomalu klesat. Co je organická návštěvnost? Uživatelé vaši stránku navštíví ze stránek, které objevili ve výsledcích vyhledávání. Čím výš se váš web objeví, tím existuje vyšší šance, že se k vám uživatelé prokliknou.

5. Duplicitní obsah se trestá

Duplicitní obsah je stejný obsah na dvou a více webech. Může být ale i na stejném webu. Za duplicitní obsah nebudete penalizovaní, ale může vám způsobit problémy se SEO. Ve výsledcích vyhledávání se například můžou objevit nežádoucí URL adresy s vaším obsahem.

6. Long-tail klíčová slova se umisťují výš

Long-tail klíčová slova jsou přesné termíny složené z více slov (ale není to pravidlem), které jsou méně vyhledávané. Právě v tom tkví jejich výhoda. Není však snadné je najít, a také nedosahují výrazně vyššího skóre v porovnání s běžnými klíčovými slovy.

7. Není nutné dělat analýzu klíčových slov

Kvalitní analýza klíčových slov je stejně důležitá jako tvorba kvalitního a relevantního obsahu. Platí také to samé, co jsme psali výše: používejte klíčová slova s rozmyslem. Nesnažte se, aby byla úplně všude, protože tak u robotů jednotlivých vyhledávačů váš obsah klesne.

8. Dlouhé články zajistí lepší pozici ve výsledcích vyhledávání

„Články by měly být dlouhé alespoň 2 000 slov”. Také jste tento mýtus někdy slyšeli? Co se týče SEO, existuje několik faktorů, které přispívají ke kvalitnímu webu. Zaměřte se na hodnotný obsah, ne na délku článku. Pokud napíšete dlouhý článek, který ale nebude pro čtenáře hodnotný, vašemu webu to neprospěje.