7 rad na podporu SEO u videí na YouTube

Každou minutu je na YouTube nahráno 48 hodin videomateriálu. Není proto divu, že se z něj stal po Googlu druhý nejoblíbenější vyhledávač. Všechna videa se navíc objevují ve vyhledávacích výsledcích Googlu, kvalitní SEO u vložených spotů je tedy podmínkou jejich úspěchu.

Co můžete v PR udělat pro zefektivnění SEO u videoklipů na YouTube?

  1. Optimalizujte titulek videa. Právě ten je nejdůležitějším kritériem jeho pořadí ve výsledcích vyhledávání. Použijte Google keyword a pokuste se, aby součástí názvu spotu byla nějaká populární fráze.
  2. Věnujte pozornost popisu videa. Na něj dostanete prostor 5000 znaků, proto je náležitě využijte. Nezapomeňte přidat odkaz na webovou stránku (a nejlépe přímo na její část, která s obsahem videa přímo souvisí).
  3. Vždy připojte výzvu k akci. Ideálně na konec popisu videa vložte výzvu na podporu výrobku či služby, nebo alespoň impuls k návštěvě vašich stránek.
  4. Použijte nejméně 6 tagů z YouTube. Jde o tagy dostupné pouze na YouTube, podle kterých se videa kategorizují. Může vám pomoci nástroj YouTube keyword.
  5. Vyberte správnou kategorii. YouTube umožňuje vyhledávání podle kategorií videa, proto výběru věnujte pozornost.
  6. Přidejte video na playlist, ke kterému se hodí. Pokud vytváříte vlastní playlist, vložte do něj výrazy vhodné pro vyhledávání.
  7. Využijte různé taktiky podpory videa. Kromě placených forem máte i bezplatné možnosti. Video sdílejte na své sociální síti, profilech, blogu či ve zpravodaji. Kromě toho ho můžete zapracovat do svého webu v rámci tématu, kterého se týká.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily