3 způsoby, jak vytvořit kvalitní cílovou stránku

Ať už se návštěvník dostane na vaši webovou stránku odkudkoliv, stránka, kde se ocitne jako první, se nazývá cílovou stránkou. A právě ta v daný moment rozhodne, zda u vás zůstane a stane se z něj platící zákazník. Právě proto je dobré cílovou stránku správně optimalizovat například pomocí následujících 3 rad:

  1. Na míru šitá cílová stránka. Pro různé typy návštěvníků lze použít různé typy přizpůsobených stránek. Cílová stránka by měla být jakýmsi pojítkem mezi zdrojem, odkud člověk přišel, a zbytkem webu. Když tedy někdo přijde na základě PPC kampaně, která propaguje určitý produkt, neměl by se dostat na domovskou stránku, může ho to zmást. Měl by přijít tam, kde bude logická návaznost na danou reklamní akci. Může to být jednoduché – zavedete ho třeba na produktovou stránku. Nebo si dáte práci a vytvoříte jedinečnou cílovou stránku např. na každou z cílových skupin PPC reklamy. Čím lépe je tzv. landing page přizpůsobená, tím efektivněji funguje výzva k akci, protože i ta se přizpůsobí konkrétním cílovým skupinám.
  2. Split-test několika verzí cílové stránky. Když otestujete několik verzí cílových stránek, zjistíte, které prvky na nich nejlépe fungují. Přitom je třeba vzít v úvahu, že lidé na cílové stránce zpravidla stráví jen několik vteřin, během kterých se rozhodnou, zda se obsahem mají dále zaobírat, nebo raději kliknout na tlačítko Zpět. Test lze nejlépe provést pomocí nástroje Content Experiments v rámci Google Analytics.
  3. Nezdají se vám výsledky dost dobré? Zkuste cílovou stránku s videem! Videostránka spustí video místo zobrazení textu. Míra zapojení je zpravidla u interaktivního obsahu vyšší než u textových stránek, proto spíše návštěvníky zaujmete. Přitom jim sdělíte stejnou informaci, jako by si jinak přečetli.  A není to tak složité, jak možná myslíte. Stačí použít webkameru, kterou máte zabudovanou ve svém počítači. Pak natočte video, které je krátké a jde rovnou k věci. Vysvětlete výhody a to, co nyní po divácích chcete. Vše sdělte energicky a pozadí videa se pokuste přizpůsobit tématu.

Úsilí vynaložené na přizpůsobení cílových stránek je obvykle klíčem ke kvalitnímu webu a k míře konverzí, které se zde uskuteční.

 

-th-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com