13 starých dobrých marketingových technik vhodných i pro Facebook

Roste počet firem, které si zakládají fanouškovské stránky na Facebooku. Oprávněně si pak kladou otázku, jak maximalizovat základnu svých příznivců a stránky využít co nejefektivněji. Není přitom pravda, že by pro marketing na sociálních sítích nefungovaly některé osvědčené tradiční metody. Článek popisuje „old school“ marketingové techniky, které dokáží přispět ke zvýšení efektivity firemní propagace právě na Facebooku.

- Začněte reklamou. Zapomeňte na to, že si vás příznivci najdou sami. Chcete-li, aby vaši stránku znali, musíte jim o ní říci. Minimálně přidejte odkaz na firemní web nebo blog.

- Rozešlete přímé pozvání. Neostýchejte se informovat o zřízení své stránky. Naopak přímo vyzvěte k návštěvě.

- Budujte svou facebookovou značku. Zmiňujte svou stránku ve firemních brožurách, e-mailových rozesílkách, na vizitkách, poštovních materiálech atd.

- Sdílejte hodně firemních informací. Neuvádějte o sobě jen to základní, buďte kreativní. Přidejte odkazy na specifické stránky firemního webu, přihlášení k odběru newsletteru, další sociální média atd.

- Vytvořte cílovou stránku s jasnou výzvou k akci. Proč zvát lidi rovnou na stránku plnou náhodných příspěvků a komentářů? Facebook umožňuje nastavení, které přivede návštěvníky, kteří dosud nejsou vašimi fanoušky, na stránku, kterou si k tomu účelu připravíte.

- Zdůrazněte svou webovou adresu. Do horní části každé fanouškovské stránky má firma možnost vložit obrázek. Většinou vkládají logo, ale je to vynikající umístění i pro webovou adresu.

- Přidávejte hodně obsahu. Čím vice informací a interaktivního obsahu přidáte, tím lépe bude vaše stránka vzdělávat, získávat a udržovat své příznivce.

- Přicházejte s nabídkami, eventy apod. Vytvořte si malý obchod se speciálními nabídkami, kupóny a odměnami, pozvánkami na akce, inzeráty k obsazení volných pozic apod.

- Zapojte přímý marketing. Fanouškovské stránky vám na rozdíl od klasického e-mailu umožňují rozesílání přímých sdělení k neomezenému počtu příjemců.

- Vybízejte k zadávání e-mailů. Přidejte odkaz na formulář pro registraci k odběru vašich zpráv e-mailem.

- Prozkoumejte svou fanouškovskou základnu. Sledujte měřící nástroje, které vám pomohou zjistit více o profilu a aktivitách fanoušků.

- Sledujte svou konkurenci. Zjistěte, co na Facebooku dělají oni.

- Využijte všech možností. Facebook je plný nástrojů pro sílení videí, importování blogových příspěvků, vypisování akcí, provádění anket, navazování rozhovorů – stovky způsobů pro interakce.

-kk-

Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs