10 odpovědí, bez kterých nelze vytvořit plán sociálního marketingu

Dobře rozpracovaná strategie pro sociální sítě s konkrétními cíli je stejně důležitá jako podnikatelský plán. Když totiž vkládáte obsah jen podle toho, co vás napadne, uživatelé to rozpoznají a můžete je odradit. Možná se vám marketingové plánování zdá moc složité.  Bude mnohem jednodušší, když si nejdříve odpovíte na následujících 10 otázek.

  1. Čeho chce firma dosáhnout na sociálních médiích? Záleží pochopitelně na odvětví. Někdy jde jen o podporu značky, jindy o přímý kontakt s uživateli či zákazníky za účelem propagace konkrétních výrobků.
  2. Kdo bude zakládat a udržovat konkrétní účty na sociálních sítích? To je obzvlášť důležité u menších firem, zatímco u větších o tom rozhodne marketingové oddělení nebo je najat externí konzultant.
  3. Měli bychom být na všech populárních sítích? Pamatujte, méně je někdy více. Často je nejlepší začít s blogem a později se rozhodnout, co přidat.
  4. Jaké sociální sítě jsou nejlepší pro malé podniky? Twitter se může naučit používat kdokoliv, a účet na Google+ může výrazně podpořit SEO. Pokud jste B2C, nezapomínejte na Facebook. B2B společnosti by měly být na LinkedIn.
  5. Jak často vkládat obsah? To se liší v závislosti na výběru sociální sítě, stejně jako časy, kde je vhodné příspěvky nahrávat.
  6. Jaký obsah patří na tu kterou síť? Facebook, Pinterest, Google+ a Instagram fungují dobře s vizuálním obsahem, tedy s obrázky produktů apod. Na Twitteru je třeba najít rovnováhu mezi tvítováním o své společnosti a retvítováním obsahu někoho jiného. Na LinkedIn je vhodné vkládat novinky o firmě, rady ke zlepšování produktivity nebo články o leadershipu.
  7. Je vhodné používat sociální sítě v zákaznickém servisu? Některé platformy takto fungují a zákazníci často používají Twitter nebo Facebook k pokládání otázek a zjišťování informací, ale i k vyřízení stížností.
  8. Jak se z uživatelů stanou zákazníci? Na to neexistuje jednotný recept. Můžete například pomocí reklamy na Facebooku získávat fanoušky, ze kterých se pak stanou potenciální zákazníci. Dále fungují hry a soutěže, kdy můžete propojit uživatele různých sítí a zaangažovat je všechny.
  9. Jak se změří úspěch na sociálních sítích? V první řadě na každé síti sledujete zvlášť, jak si vede. Pomocí Google Analytics můžete sledovat, jak se daří ze sítí lákat lidi na firemní web či do online obchodu. Na některých sítích je možné zveřejňovat konkrétní pobídky k nákupu, které změříte ihned po akci.
  10. Jakých chyb se vyvarovat?  Chyb se především dopustíte, když si nepřipravíte konkrétní plán. Sociální sítě se vyvíjejí, takže se také připravte na jeho možné úpravy. Cca jednou měsíčně plán přehodnoťte.

 

-th-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com