Zákaznická střediska a koučing manažerů

Zákaznická střediska věnují značný prostor školení operátorů, vedoucím pracovníkům se však již dostatečného školení nedostává. Firmy dělají často tu chybu, že povýší výkonné operátory zákaznických středisek do vedoucích pozic a očekávají, že budou automaticky schopni řídit své bývalé kolegy. Ze skvělého operátora nemusí být skvělý vedoucí a už vůbec ne skvělý kouč, kterým by vedoucí pracovník v zákaznickém středisku měl být. Být koučem svým podřízeným znamená učit je, vychovávat a motivovat.


Program koučování operátorů by měl být přirozenou součástí každého zákaznického střediska. Koučování přitom představuje vzájemnou konverzaci mezi manažery a operátory následující předvídatelný proces, vedoucí k vyšší výkonnosti a posílení pozitivních vztahů. Nejprve by firma měla vést své vedoucí pracovníky k tomu, aby si našli vlastní komunikační styl, který nebude agresivní vůči ostatním. Při komunikaci s podřízenými by manažer měl být upřímný a otevřený, ujišťovat se o tom, zda jej druhá strana dobře chápe. Důležitá je zpětná vazba a vzájemný pozitivní přístup.

-kk-

Zdroj: CRM Today - informace z oblasti péče o zákazníka, CRM
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Today