Výhody a nebezpečí CRM

Řízení vztahů se zákazníky (CRM) je obchodní strategie, jejímž cílem je zlepšení zákaznických služeb a spokojenosti. Jeho výhody jsou jasné. Umožňuje firmám a organizacím vytvářet výhodné vztahy se zákazníky a snižovat provozní náklady. Prodejní a marketingový personál získá více informací o zákaznících, s nimiž může pracovat. Firmy mohou monitorovat veškeré kontakty se zákazníky.

Studie však ukazují, že spokojenost se zavedeným CRM softwarem je mezi firmami spíše výjimkou. Značný počet CRM iniciativ se nepovede vůbec. Problém je v tom, že firmy nedokáží nasbíraná data správně využít. Firmy sice investují velké sumy do získání dat o svých zákaznících, nikdy je však nevyužijí ke zlepšení svých obchodních aktivit.

CRM již pohltilo spoustu zbytečných peněz. Než v tomto směru utratíte jakékoli peníze, potřebujete jasný plán, jak pomocí CRM zlepšit vaše výsledky. Myslete především na služby zákazníkům a zákaznickou spokojenost.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews