Všechno, co opravdu potřebujete znát pro blogování jste se naučili v mateřské školce

Blog může hrát důležitou roli ve vaší interní i externí komunikaci. Společnosti jako Microsoft, IBM, Google nebo Ford již tento nástroj úspěšně využívají. Každá z nich má dokonce několik blogů vedených různými zaměstnanci.

Firemní blog může být prospěšný v různých oblastech, mezi které patří komunikace se zaměstnanci, nábor zaměstnanců, public relations, návštěvnost firemních webových stránek, nové obchodní příležitosti nebo udržení zákazníků.

Článek se inspiroval úspěšnou knihou Roberta Fulghuma „Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce“ a aplikoval její rady na firemní blogování.

- Upřímnost je nejlepší politika. Čtenáři vašeho blogu vás budou respektovat pro vaše názory, i když nebudou souhlasit, pokud k nim zachováte upřímnost. Firemní blog je odrazem vaší firmy, takže by měl odrážet firemní hodnoty.

- Podělte se. Blog je dobrým fórem pro komunikaci o vašich úspěších směrem k ostatnímu světu. Nezapomeňte vkládat oznámení o nových produktech či službách, informace o nových zákaznících či zaměstnancích, popisovat získané ceny a další pocty, investice a plány. Nabídněte čtenářům pohled za oponu.

- Hrajte si s ostatními. Důležitou součástí blogu jsou odkazy na další zdroje informací.

- Dobře naslouchejte. Sledujte komentáře na vašem blogu, abyste se vyvarovali spamu, anonymních zpráv nebo nevhodného používání jazyka. Nezbavujte se ale kritiků. Jejich komentáře mohou být velice přínosné.

- Ukliďte si po sobě. Každá firma může udělat chybu. Snažit se problém zamést pod koberec nikdy nefunguje dlouhodobě. Pokud vás někdo v blogu upozorní na vaše chyby, reagujte a případně sjednejte nápravu.

- Vzdávejte čest, kde je to na místě. Pochvalte konkurenty za jejich inovace. Neměli byste využívat blog k pomlouvání konkurence. Čtenáři ocení profesionální přístup.

- Dělejte domácí úkoly. Dříve než něco publikujete, ověřte si potřebná data. Uvádějte zdroje vašich informací. Publikujte odborné články ostatních specialistů.

-kk-

Zdroj: Target Marketing Magazine - web amerického čaospisu o direct marketingu a komunikaci se zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Target Marketing Magazine