Textové zprávy mají velkou budoucnost

Společnosti od řetězců s rychlým občerstvením po výrobce aut či jiného spotřebního zboží na celém světě začínají stále více využívat textové reklamy v mobilních telefonech, aby oslovily své cílové skupiny. Podle amerických odborníků jde o trend, který je připraven nabrat rychlé obrátky. Mobilní telefony vidí jako nejdůležitější reklamní médium 21. století. Mobil vlastní asi 2,5 miliardy lidí, přičemž tento počet každoročně stoupá o další půlmiliardu. Výhodou tohoto druhu reklamy má být především nízká cena a vysoká účinnost.

Reklamní zprávy směřované na mobilní telefony lze teoreticky rozesílat kdykoli a kamkoli. Jde pouze o další součást rychle rostoucího odvětví mobilního marketingu, který již ovládá například prohlížení webových stránek, streamované video či stahování vyzváněcích melodií, her a hudby.

Nejpopulárnější kampaně měly doposud podobu soutěží či sázek, do nichž zákazníci přispívali svými textovými zprávami. Společnost McDonald's zaznamenala například obrovskou odezvu minulé jaro ve Velké Británii. Tisíce zákazníků zde posílalo textové zprávy s kódy ze zakoupených produktů v soutěži o vstupenky na fotbalové mistrovství světa. „Textové zprávy budou velká příležitost,“ říká Dean Barrett, viceprezident pro marketing. „Nejen, že nám nabízejí zábavnou cestu, jak zapojit zákazníky a komunikovat s nimi, ale v budoucnu budou i příležitostí, jak celkově upravit náš proces práce pro větší spokojenost zákazníků.“

Marketing pomocí textových zpráv na mobilní telefony má obrovský potenciál. Zároveň však také vyžaduje od marketérů velkou odpovědnost. Má stejnou moc jako e-mailový marketing, jeho výchozí pozice je však jiná, jelikož vstupuje do prostředí, které již většinou má prostředky na ochranu proti nevyžádaným zprávám.

-kk-
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily