Spojení marketingu a prodeje

Dosažení shody v rozdělování marketingových investic mezi reklamu a prodejní kanály představuje pro firmy důležitou výzvu. Rovnováha mezi dobře měřitelným prodejem a složitě vyčíslitelným marketingem si v dnešní době žádá nové přístupy, jako je ekonometrické modelování nebo řízení portfolia. Tyto metody dokáží propojit prodej a marketing tak, aby optimální a nejlépe synergická kombinace sil zajistila plnění vytýčených obchodních cílů. Článek popisuje pět kroků, jak na to:

- Vytvořte ekonometrický model, který bude reprezentovat vaše prodejní a marketingové prostředí.

- Využijte tento model pro vyčíslení historické návratnosti investic.

- Určete vhodnou synergii mezi prodejem a marketingem.

- Definujte dlouhodobá i krátkodobá rizika a dojděte ke shodě v rámci portfolia taktik prodeje a marketingu, aby splňovaly vaše cíle. Otestujte pomocí simulace.

- Sledujte taktiky v rámci portfolia a zhodnocujte aktuální výkonnost v rámci vašeho modelu. Postupujte co nejpřesněji.

-kk-

Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination CRM