Reklama: Pokuste se vytvořit emoční spojení

Jakýkoliv reklamní výrok může být zpochybněn. Slib můžete jako firma porušit jen proto, že se zaměstnanec špatně vyspal a neodvede svou práci tak bezchybně jako obvykle. Speciální nabídka (sleva) je problematická, pokud je opravdu dobrá. Vzroste-li totiž na trhu jedna z cen ingrediencí, vaše již tak nízká míra zisku vás může položit. Výzkumy naznačují, že skutečně efektivní reklama hraje na emoce spíš než na fakta.

Výzkum Johana Bergera z Pensylvánské univerzity prokázal, že emoční zaujetí vede lidi k mnohem výraznějšímu sdílení informací. Zřejmě proto bodují na YouTube především videa, která jsou roztomilá nebo dojemná, ale vlastně fakticky nepříliš zajímavá.

V reklamě platí totéž. Když se zapojí emoce, vzroste zájem a zároveň se otupí obranné mechanismy. A přesně toho využívají firmy, které jsou v marketingu nejúspěšnější.

Možná je těžké vyhnout se opěvování vašeho produktu, který je bezpochyby skvělý. Ale reklama není jen o značce, je to něco víc. Potřebujete, aby lidé z toho, co nabízíte, měli dobrý pocit. Tak se na to soustřeďte. Uvidíte, že jsou dost rozumní na to, aby si své emoce spojili s tím, co umíte nabídnout.

-th-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek