Reklama může být i zadarmo

Horší ekonomické časy by neměly být automatickým signálem ke krácení marketingových rozpočtů. Navíc existuje celá řada aktivit, které nic nestojí.

  • Staňte se odborníkem. Publikujte odborné články v místních médiích či zpravodajích profesionálních organizací, v nichž se zmíníte i o své firmě. Hledejte také možnosti publikovat na internetu. Svou publikační činnost si archivujte a používejte ji při komunikaci se zákazníky.

  • Staňte se dobrým mluvčím. Organizátoři profesionálních setkání stále hledají profesionální spíkry. Začněte u místní hospodářské komory nebo Rotary clubu. Vystupujte na konferencích a budujte kontakty.

  • Staňte se vedoucím odborného kurzu. Je to výborná příležitost, jak vás zákazníci mohou vidět jako odborníka a pomoci vám propagovat váš byznys.

  • Odměňujte reference. Jednou z nejlepších cest k získání nových zákazníků je využít pomoci těch stávajících. Nabídněte proto výhody těm, kteří vám doporučí nového zákazníka.

  • Rozesílejte elektronický magazín. Pravidelný newsletter vám pomůže lépe zůstat v kontaktu se současnými i potenciálními zákazníky.

  • Využijte možností bezplatného PR. Rozesílejte tiskové zprávy místním médiím nebo dejte najevo, že jste k dispozici jako odborníci pro rozhovory.

  • Dávejte. Ujistěte se, že budete informovat média o veškerých svých charitativních aktivitách, sponzoringu apod.

  • Založte blog nebo přispívejte do fóra. Můžete tím snadno přivést více návštěvníků na své webové stránky.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com