Rádi bychom relevantní reklamu

Většina lidí by vnímala bannery jako méně protivné a obtěžující, kdyby byly více relevantní jejich zájmům a potřebám. Tento závěr přinesla nejnovější studie Ponemon Institute o internetové reklamě. Podle ní by 66% respondentů shledávalo relevantní bannery méně rušivé a 52% by na ně pravděpodobněji odpovědělo. Tyto závěry jdou proti tradičnímu názoru a ukazují, že konzumenti mají námitky proti irelevantnímu obsahu, ne proti reklamě jako takové.

Marketingoví odborníci vždy hledali způsoby, jak vytvářet relevantnější reklamu. Poslední taktiky zahrnují behaviorální marketing a kontextovou reklamu. Například zmiňovaný behaviorální marketing zaznamenal za poslední rok nárůst o 60%. Podle téměř 60% respondentů je bannerová reklama vždy otravná, stejně jako spam a telemarketing. Skoro polovina respondentů (45%) by udala nějaké osobní informace, kdyby to znamenalo, že obdrží více reklamy zacílené na jejich individuální zájmy, ale 55% respondentů by raději žádné osobní identifikační informace nedávala.
-ba-
Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ