Nešlapejte si po marketingu

Podnikatelé věnují obrovskou pozornost mechanismům marketingu. Navštěvují workshopy, čtou odbornou literaturu a najímají konzultanty, aby ze sebe vydali to nejlepší. Znalosti marketingových postupů jsou v dnešní době dobré, často však chybí správný postoj k marketingu. Firmy tak mohou lehce sabotovat své vlastní marketingové snahy. Článek popisuje tři typicky špatné postoje a možné způsoby nápravy.

- „Neměl bych dělat marketing.“ Mnozí podnikatelé se domnívají, že by s marketingem neměli ztrácet čas, i když si to nepřipouštějí. Marketing je ale nezbytnou součástí jakéhokoli podnikání. Namísto soustředění na negativní pocity je třeba zaměřit se na vizi úspěšného chodu firmy.
- „Nemám na marketing čas.“ Ve skutečnosti existují pouze dvě situace, kdy podnikatel nemá dostatek času – je zaneprázdněn prací se stávajícími klienty nebo se věnuje nějakým vnějším povinnostem, například dětem. I přesto však může vyčlenit alespoň minimální čas. Důležité je uvědomit si, že například i dvě hodiny týdně věnované marketingu znamenají mnoho.
- „Můj marketing nefunguje.“ Marketingovým snahám podnikatelů často chybí přesná taktika, skutečný problém však spočívá zpravidla v tom, že se marketingu dostatečně nevěnují.

-kk-
Zdroj: About Marketing - část amerického portálu About.com věnovaná marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Marketing