Na co si dát pozor při budování online komunity

Jestliže máte značku, pravděpodobně máte i online komunitu, která je s ní spojená, nebo o ní alespoň uvažujete. Dobře fungující komunita může přinášet hodnotné informace o zákaznících, a zlepšovat tak vaše marketingové strategie i samotné produkty a služby. Článek upozorňuje na základní chyby, kterým byste se měli vyhnout při budování online komunity.

- Nemyslete si, že stačí založit komunitu. Řízení komunit vyžaduje více než software a technologické znalosti. Potřebujete lidi, kteří budou znát váš byznys a umět vést živé diskuse.

- Nemyslete si, že větší je lepší. Větší komunity s tisícovkami uživatelů jsou naopak méně efektivní. Snažte se udržovat menší, osobnější komunity do 400 členů.

- Neočekávejte automatický zájem. Komunita by svým členům měla nabízet určité výhody.

- Neprodávejte. Komunity nejsou prodejní kanály. Měly by sloužit k diskusi, která vám pomůže lépe odhalit potřeby zákazníků.

- Nepromarňujte příležitosti. Ukažte členům své komunity, že jim aktivně nasloucháte a vážíte si jich. Přispívejte do diskuse a informujte, co děláte na základě jejich zpětné vazby. Budujte dlouhodobé vztahy.

- Nehromaďte data beze smyslu. Neočekávejte od komunity žádný přínos, dokud nebudete mít plán, jak pracovat se získanými daty.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace