Na co si dát pozor při budování online komunity

Vytisknout

Jestliže máte značku, pravděpodobně máte i online komunitu, která je s ní spojená, nebo o ní alespoň uvažujete. Dobře fungující komunita může přinášet hodnotné informace o zákaznících, a zlepšovat tak vaše marketingové strategie i samotné produkty a služby. Článek upozorňuje na základní chyby, kterým byste se měli vyhnout při budování online komunity.

- Nemyslete si, že stačí založit komunitu. Řízení komunit vyžaduje více než software a technologické znalosti. Potřebujete lidi, kteří budou znát váš byznys a umět vést živé diskuse.

- Nemyslete si, že větší je lepší. Větší komunity s tisícovkami uživatelů jsou naopak méně efektivní. Snažte se udržovat menší, osobnější komunity do 400 členů.

- Neočekávejte automatický zájem. Komunita by svým členům měla nabízet určité výhody.

- Neprodávejte. Komunity nejsou prodejní kanály. Měly by sloužit k diskusi, která vám pomůže lépe odhalit potřeby zákazníků.

- Nepromarňujte příležitosti. Ukažte členům své komunity, že jim aktivně nasloucháte a vážíte si jich. Přispívejte do diskuse a informujte, co děláte na základě jejich zpětné vazby. Budujte dlouhodobé vztahy.

- Nehromaďte data beze smyslu. Neočekávejte od komunity žádný přínos, dokud nebudete mít plán, jak pracovat se získanými daty.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace