Marketingový narcisismus

Vytisknout

Marketing má stejně jako osobnostní typy známé jako narcisové tendenci chápat své vztahy s ostatními pouze vlastního pohledu. Používá ostatní pro své potřeby a sebeoslavování. Aby tak mohl činit, potřebuje přátele. Zneužívání ostatních však vede spíše k opaku. Podobně je na tom i narcisismus značky. Snaží se využít lidi pro své potřeby, a přitom ničí samou podstatu značky spočívající v oboustranném prospěchu.

Vztahy lidí z marketingu s ostatními odděleními firem připomínají často studenou válku. Jediným skutečným cílem marketingu je pomáhat prodávajícímu prodávat, nikoli se pouze soustředit na zákazníky, jak se všude uvádí. V firmách tak roste počet zaměstnanců, kteří mají pocit, že by mohli dělat marketing i oni. V dnešní době je navíc marketing masovou záležitostí a spotřebitelé dokáží odhalit celou řadu tzv. marketingových triků, na které se donedávna chytali.

Tak jako se vztahy mezi marketingovými pracovníky a spotřebiteli automaticky zakládají na důvěře, měly by fungovat stejně i v rámci firmy. Zde má však marketing řadu slabších míst. Marketing musí být důvěryhodný, což znamená vysvětlovat své kroky okolí. Předpokladem je srozumitelnost projevu.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace