Marketingový manažer jako vůdce

K základním předpokladům úspěšného manažera prodeje či marketingu patří leadership. Marketér-lídr by měl být především oddaný určitému cíli, brát svou práci vážně a neváhat poskytovat svým zákazníkům více, než musí. S tím souvisí i iniciativa a integrita. Měl by chtít uspět a být připraven tvrdě na tom pracovat. Zároveň by neměl slevovat ze svých hodnot a měl by zachovat upřímnost vůči svým zákazníkům.

Úspěšný vůdce si musí věřit

Marketingový manažer by měl důvěřovat svým schopnostem, dokázat se rychle a rozumně rozhodovat. Měl by být schopen vnímat širší perspektivu obchodních a marketingových řešení. To jde ruku v ruce se schopností vytyčovat jasné prodejní cíle a také ochotou riskovat.

Úspěšný vůdce musí mít výdrž

Úspěch v řízení marketingu či prodeje vyžaduje také schopnost odolávat tlaku a učit se z případných selhání. Pomoci může smysl pro humor a silné interpersonální dovednosti. Výhodou je také analytické a logické myšlení, které pomůže zvládat složité situace. Nezbytné je umět se přizpůsobovat změnám a zachovat si soustředění na pozitivní věci.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com