Marketingová sdělení - katastrofě lze předejít

Domníváte se, že ztrátami v důsledku špatných a nefunkčních marketingových sdělení trpí pouze malé firmy? Opak je pravdou. Na marketingovou komunikaci se zákazníky se vynakládají milióny, ale tato komunikace nefunguje, protože je od základu špatně pojatá. Příkladem může být jeden britský automobilový klub – marketingový ředitel vymyslel reklamní kampaň, které téměř nikdo z týmu nerozuměl, ale přesto ji všichni schválili, protože byla politicky korektní.

Firma si proto musela najmout poradce, který zjistil, kde je zakopaný pes a snažil se přesvědčit zaměstnance, že je třeba kampaň kompletně přeorganizovat. Celá akce se neobešla bez zájmu médií – noviny a časopisy psaly o tom, že firma se chová pokrytecky a investuje do drahé reklamy. Akcie organizace střídavě stoupaly a klesaly, ale nakonec se podařilo firmu odlepit ode dna. Z toho vyplývá poučení pro marketingové vedoucí – naslouchejte svým podřízeným, mnohdy mají lepší intuici, než vy.

**Datum vydání:** VII/2002
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs