Maminky: Síla skrytá online

Možná to nebyly maminky, kdo objevil sociální sítě. Ale 26 milionů matek, které je pravidelně používají, dokonale ilustruje, jak velký mají vliv. Získaly snadný přístup k informacím a možnost ovlivňovat důležité věci. A ještě něco: Maminky věří názorům a zkušenostem ostatních matek.

Prodejcům již nestačí správná push strategie. Musí najít rovnováhu mezi obsahem sdělení a podporou značky tak, aby vybudovali správný vztah s maminkami. Nejdůležitější je důvěra a pověst. A právě důvěra je to, co odlišuje úspěšné značky od méně úspěšných. Maminky si totiž nejraději osvojují produkty těch firem, kterým věří.

Mnoho matek využívá sociálních sítí k zahájení vlastního podnikání. Využijí všechny vytvořené kontakty na blozích, diskusních fórech a sociálních sítích a jsou schopny díky nim dosáhnout zisku. Dokonce i uprostřed recese se jim stále daří nacházet způsoby, jak vydělat na blogu, získat příjem navíc jako konzultantka, nebo si přivydělat vyplňováním online průzkumů. Z matek se staly expertky na vytváření nových obchodních vztahů.

Jak udržovat dobré vztahy s maminkami na sociálních sítích

  1. Poskytněte něco hodnotného, čili kvalitní obsah.

  2. Pokud je to možné, zapojte je do přípravy marketingové kampaně již předem. Jsou si vědomy svého postavení.

  3. Jednejte na rovinu. Buďte skuteční.

  4. Jasně řekněte, co z toho bude matka mít. Stále hledá způsoby, jak přispět do rodinného rozpočtu. Rozhodně to nedělá kvůli jménu.

  5. Počítejte s tím, že jakmile začnete jednat, bude od vás chtít odpovědi.

  6. Respektujte její čas. Má hodně práce.

  7. Preferuje dlouhodobé vztahy. Tak s tím počítejte.

  8. Předem si jasně definujte způsoby ukončení spolupráce.

 

Samozřejmě nesmíte zapomenout na přípravu kvalitní strategie na všech sociálních sítích (cross-platform strategy). Jedna maminka-bloggerka vás nezachrání, ale dokáže toho hodně.

-th-

Zdroj: Brandweek - americký server věnovaný budování značky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Brandweek