Je váš PR plán špatný?

Přiznat si špatné rozhodnutí a začít znovu od nuly je vůbec to nejtěžší, co člověka v businessu může potkat. A pokud jste strávili hodiny přípravou plánu public relations a věci se tak úplně nedaří, je zcela pochopitelné, že se vám nechce investovanou energii úplně zahodit. Pokud však svou firmu dobře znáte, brzy poznáte, když se jí nedaří. Pak je třeba podívat se na její identitu a to, zda je efektivně komunikována.

Určete si cíle

PR plán by měl mít určitý záměr, který ovlivní výkonnost (tržby) firmy. Když se výsledky nemění, tj. ani nerostou, ani neklesají, je opravdu těžké určit, zda PR plán funguje. A od toho si stanovujete dílčí cíle. Pomocí nich poznáte pokroky, můžete si tedy určit např. růst tržeb v určitém období. Jestliže k němu nedojde, možné by pomohlo udělat pár změn.

Nesplnění těchto cílů v celém rozsahu však neznamená, že musíte od základu překopat svoje PR. Někdy stačí ještě chvíli vyčkat, aby se objevila správná příležitost.

Jak určit rozsah změn

PR plán můžete buď od základu připravit znovu, nebo ho jen upravíte. Proto pečlivě posuďte situaci. Jestliže se nedaří pouze jeden aspekt (např. tiskové zprávy či sociální sítě), možná bude stačit dílčí změna.

Zhodnoťte jednotlivé části své strategie, abyste poznali, kde je chyba. Někdy jde o chybu v jednom druhu komunikace, díky které jsou celkové výsledky špatné. Teprve pokud nic takového neobjevíte a přesto se nijak neblížíte stanoveným cílům, bude nutné zvolit radikální řešení.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily