Jak získat legálně e-mailové adresy zákazníků

Ilustrační snímek

Pokud jste v podobné situaci jako mnoho jiných malých firem, dobře víte, že podstatnou částí on-line marketingu je neustálý přísun adres elektronické pošty vašich potenciálních zákazníků. Dobrá zpráva – lze je získat legálně a bez toho, abyste museli zatěžovat internet nevyžádanou poštou. Článek přináší několik rad, jak si v tomto ohledu počínat.

Prvním krokem je být otevřený – umístěte na vaše webové stránky odkaz nabízející například informace o nových produktech, služby či rady zdarma - jejich získání může být podmíněno zasláním žadatelovy e-mailové adresy. Uživatel by však měl vždy mít možnost výběru, zda vám chce svoji adresu poslat.

Vaše nabídka by však měla mít hodnotu, která vyváží to, že vám odesilatel svěřil svůj e-mail. Je to určitý způsob, jak budovat vztahy se zákazníkem. Pozor na používání seznamu zákazníků pronajatých od třetích stran – i v případě, že zákazníci s uveřejněním svých údajů kdysi souhlasili (jedině tento způsob neporušuje zákon, byť i tak je poněkud pochybný), už si to dávno nemusejí pamatovat a stížnosti na sebe nedají dlouho čekat. Nejlepším řešením a nejsolidnější investicí je seznam vybudovaný vlastním úsilím. Přidejte odkazy na váš web do stránek specializovaných elektronických novin zabývajících se vaším oborem podnikání.

Vytvořte vlastní informační bulletin a poskytujte jej zdarma – zvažte však, kdo by měl jeho obsah vytvářet (jestli vy, zaměstnanci, nebo profesionál). Vaši nejpravděpodobnější zákazníci jsou patrně poblíž vás – ve vašem městě, čtvrti… Zaměřujte se proto při webové inzerci na regionální či místní stránky a buďte v kontaktu s vydavateli, snažte se sami přispívat.

Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral