Jak vyzrát na média

Jan Martínek, kromě dalšího i bývalý ředitel TV3, vedl seminář společnosti Top Vision *PR v českém mediálním prostředí*. Říká, že média jsou byznys a 90% všech zpráv je negativních. Záleží však na interpretaci úhlu pohledu. Seminář se skládal z mnoha rad a návodů - jak se bránit některým z běžných novinářských triků, jak napsat tiskovou zprávu, uspořádat úspěšnou tiskovou konferenci a zajistit uveřejnění v kýžené podobě. Největší část pak byla věnována rozhovoru a zejména v krizové situaci.

Pokud nastane situace, že jste okamžitě a bez přípravy nuceni podat zprávu médiím, je možné bez jakýchkoliv urážek přesvědčit novináře a přesunout interview na pozdější dobu. Vy budete mít čas se připravit a druhá strana nebude mít potřebu vaše „odmítnutí“ negativně ventilovat veřejnosti. Novinář je člověk jako každý jiný a pokud dokážete podat informace stručně, pravdivě a s humorem, nepomluví vás. Jistou přízeň si můžete navzájem vypěstovat - zařaďte ho/ji do seznamu lidí, kterým posíláte novoročenky a ani pozvání na oběd čas od času neuškodí.

Ideální stav je, když se vy stanete „mediálním expertem“. To pomáhá nejen mediálnímu kreditu vaší společnosti. Expert nikdy nevystupuje v médiích v problematické a konfliktní situaci, ale k mnoha takovým případům se vyjadřuje a posiluje se tak jeho důvěryhodnost i pověst jeho společnosti. Stejně tak se vyplácí vědět, kdy mají média uzávěrku a tak strategicky plánovat dodání různých informací.
-ba-
Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketingové noviny