Jak na firemní logo

Dříve, než firma začne vymýšlet design svého loga, měla by správně chápat, proč vlastně nějaké logo mít. Firemní logo je jedním ze základních prvků budování značky, mělo by dotvářet firemní identitu a vyjadřovat její postoje. Nejdůležitější je, aby vyvíjelo pozitivní, silný a trvalý dojem na zákazníky.

Aby mohlo logo zanechat silný a trvalý dojem, musí být především snadno zapamatovatelné. Firmy se často dopouštějí zásadní chyby předpokladem, že pozornost nejlépe upoutá složitý umělecký design loga. Při vývoji loga je také třeba uvažovat o všech médích, v nichž se bude používat. Důležité je také zkontrolovat, jak bude logo vypadat v černobílém provedení (např. na dokumentech).

Jestliže firma chce, aby logo odráželo její podstatu, měla by designérům předložit jasný profil své působnosti. Profesionální designérská firma by pak měla provést výzkum trhu v dané oblasti, zmapovat typy používaných log a na základě jejich úspěšnosti navrhovat nové logo. Pokud má zadavatel konkrétní firemní barvy, rozhodně by neměly chybět ani v logu.

-kk-

**Datum vydání:** XII/2004
Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews