Experiment a velká kariéra v marketingu

Nábytkový řetězec Ikea právě vyzkoušel inovační přístup k hledání skvělých zaměstnanců. Ručně psaná oznámení s nabídkou práce umístil na stěny toalet ve švédském městě Malmo. Na inzeráty odpovědělo čtyřikrát více zájemců než na inzeráty běžně publikované. Ikea v tomto případě odhalila tajemství efektivní marketingové kampaně – experiment. Jestliže firma přesně neví, co by upoutalo pozornost jejích zákazníků, měla by přistoupit právě k experimentování. Toto je několik konkrétních doporučení:

- Máte pocit, že vás váže určitý status quo? Pochopte, že nehledě na to, jak něco nyní skvěle funguje, může to v budoucnosti fungovat ještě lépe.
- Víte, co zabere a co ne? Klíčem k dobrému experimentu je systém vycházející z úspěšnosti dílčích experimentů.
- Vyzkoušeli jste všechno? Experiment by se měl týkat všeho, například i základních kontaktů se zákazníky (e-maily, telefonáty atd.).
- Sledujete firmy mimo váš obor? Sledovat dění v oboru často nestačí.
- Testujete rozdílné ceny? Neobávejte se experimentovat s cenami.

**Datum vydání:** IX/2003
Zdroj: Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal Asia