Deset kroků k lepší značce

Jak ovlivnit způsob, jímž zákazníci uvažují o vaší firmě? Budujte značku. Neznamená to však soustředit se jen na design nebo loga – jde o vytváření celkového pocitu zákazníka vůči firmě.

- Vyživujte svou značku. Uvažujte o ní jako o živé entitě, která potřebuje neustálou péči, aby mohla zdravě růst.

- Pochopte svůj základní slib. Ujasněte si, kdo je váš zákazník a co pro něho děláte lépe než kdokoli jiný. Tyto dvě věci vytvářejí základní příslib vaší značky, kterého se musíte držet.

- Nespoléhejte jen na reklamu. Hledejte nejefektivnější způsoby, jak komunikovat svůj slib. Reklama je jedním z nich, nikoli však jediným.

- Zůstávejte reální. Dávejte si pozor, abyste jen nemluvili o tom, co děláte – dělejte to, co říkáte.

- Odlišujte se. Kdykoli to bude možné, snažte se odlišit od konkurence. Průměrnost vás pouze vystaví více útokům.

- Stále se učte. Nepřestávejte se učit novým věcem o svých zákaznících. Neočekávejte však od nich odpovědi, pouze vodítka.

- Počítejte s neracionálním uvažováním. Uvědomte si, že vždy bude existovat určitá iracionální složka vztahu zákazníka k vaší značce. Ne pokaždé ji můžete kontrolovat, pokud tomu však porozumíte, bude to snazší.

- Dodržujte své principy. Má-li vaše značka zůstat aktuální a relevantní, nesmíte se vyhýbat změnám. Dávejte si však pozor, abyste zachovali své základní principy.

- Snažte se obnovit důvěru. Důvěry se v dnešní době příliš nedostává. Prosperitu mohou očekávat značky, které zachovají autenticitu, odpovědnost a integritu.

- Zvažte svou nejdůležitější otázku. Zejména v náročných časech a při omezeném rozpočtu je zásadní soustředit se správným směrem. Velmi často trávíme čas hledáním odpovědí, aniž bychom si byli jisti, že známe správnou otázku. Před kterou nejdůležitější otázkou vaše značka letos stojí?

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today