Co ovlivní, jestli o vás novináři budou psát?

Novináři dostávají denně spousty e-mailů, telefonátů a stovky upozornění přes RSS nebo Twitter. Všichni po nich chtějí, aby o nich psali. Podle čeho si tedy reportéři vybírají, o čem budou čtenáře informovat?

Tohle rozhodnutí všude na světě ovlivňuje následujících 5 faktorů – čas, rychlost, místo, zisk a náklonnost.

  • Čas. Novináři nikdy předtím nečelili takovému tlaku. Už nestačí psát denně, je třeba informace neustále aktualizovat online. Kromě toho vlivem krize často jeden reportér dělá stejnou práci, jako dříve odváděli tři. Pokud tedy váš příběh vyžaduje větší úsilí či práci v terénu, zřejmě se mu novináři raději vyhnou.
  • Rychlost. Díky konkurenci často média již nekontrolují fakta. Potřebují zveřejňovat zprávy jako první, či alespoň co nejdříve po konkurenci. Pokud tedy pointu svého příběhu nevysvětlíte rychle a jednoduše, může novinář snadno udělat chybu.
  • Místo. Novináři jsou nuceni články zkracovat. Snadno se tedy stane, že váš příběh nebude uveřejněn celý a jeho smysl se úplně vytratí.
  • Zisk. Většina médií musí vykazovat zisk. Proto zveřejňují články, které zaujmou co nejširší vrstvu čtenářů, aby zisky z inzerce byly co největší. A protože konflikty se dobře prodávají, novinář o vás rád napíše, pokud může příběh popsat jako zápas dvou stran.
  • Náklonnost. Některá média jsou jasně ideologicky zaměřena. Většina současných médií je však především zaměřena na laciné, vizuálně zajímavé příběhy. Takových se novináři vždycky rádi ujmou.



-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily