Co obnáší buzz marketing

„Buzz marketing“ je agresivní metoda reklamy, která sází na rozhovor, jakožto nejúčinnější formu komunikace. V praxi to vypadá tak, že firma najme určitou skupinu lidí, aby telefonovala nebo posílala elektronické zprávy svým známým, a prezentovala tak své skvělé zkušenosti s jejími výrobky. Tento mladý byznys rychle roste a jeho možnosti jsou podle odborníků obrovské.

V České republice je tento postup zatím na úplném začátku, například v USA se však již živě diskutuje o jeho etických aspektech. Ochránci spotřebitelů vystupují proti klamání veřejnosti. Organizaci WOMMA, která sdružuje firmy zabývající se těmito typy marketingu, přivedly tyto diskuse k vydání etického kodexu. Ten obsahuje klausuli, že najatí agenti nemají veřejnosti tajit, že byli najati. To je však podle marketingových odborníků absurdní.

Tento druh reklamy funguje zejména u tzv. trendy výrobků, které lidi rádi doporučují svému okolí. V ideálním případě by reklama měla takto pracovat automaticky a zadarmo, takových výrobků je však málo. Kampaně je proto třeba zacilovat na určitou minoritu, které je produkt určen.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media