Budování značky vyžaduje příběh

Příběhy společně s novými technologiemi dnes hrají silnou roli v budování značek. Koncept nazývaný holistické prodejní nabídky (HSP) se snaží předávat informace s celým kontextem. V současné době se rozvíjí zejména v podobě on-line filmů a vysílání. Firmy, jako například Burger King, se stávají mediálními entitami, když spouštějí své vlastní on-line propagační kanály. Úspěšné filmy se pak rychle šíří internetem.

Značky reprezentují své hodnoty prostřednictvím příběhů, které video uvádí v život. Společnost Dove se například pomocí takového krátkého filmu úspěšně pokusila vymanit svou značku z povrchního vnímání kosmetiky. Zobrazuje dívku „od vedle“, kterou kadeřníci, stylisté a maskéři přemění v krásnou labuť. Radí více používat mýdlo Dove, aby se spotřebitelé nemuseli zkrášlovat, což v podstatě znamená podvádět.

Doby, kdy webové stránky firem obsahovaly pouze odkazy „o nás“, „naše produkty“ a kontakt“, pominuly. Dnešní zákazníci očekávají zábavu a vzdělávání zároveň. Značky proto potřebují čerstvý obsah, nejlépe každý den. Na reklamní odborníky je to velký nápor. Být dobrým propagátorem však dnes již nestačí. Je třeba být i dobrým vypravěčem zajímavých příběhů.

-kk-
Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ