Aby se do vás klient zamiloval...

První měsíc práce s novým klientem je něco, co se už nikdy nebude opakovat. Máte šanci vybudovat dojem své firmy jako úžasného partnera, bez kterého váš zákazník už zkrátka nemůže žít. Taktiky, jak toho docílit, jsou občas docela podobné těm z osobního partnerského života.

  1. Plánujte budoucnost. Ukažte, že s klientem dlouhodobě počítáte a on může počítat s vámi. Vytvořte si krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé společné cíle.
  2. Dejte víc, než je nutné. Ilustrační příklad: Objednáte si těstoviny s kečupem a dostanete pasta al dente s omáčkou z cherry rajčátek dokořeněnou čerstvou bazalkou a posypanou čerstvým parmazánem. Stejným způsobem poskytujte své služby, aby vás klient respektoval a obdivoval.
  3. Překvapte je úžasným nápadem. Něčím, co nebylo plánováno, co klient nečekal, ale vás to v agentuře „prostě napadlo.“ Když firma dostane kreativní strategický nápad, aniž by o něj žádala, je to podobné, jako byste dívce dali velký buket růží.
  4. Smysl pro finance. Agentury ztrácí mnoho zákazníků důsledkem sporů ve vyúčtování. Ujistěte se, že klient ví předem, kolik bude na první faktuře a za co. Všechny faktury pak musí být jasně srozumitelné, přesné a zaslané včas.
  5. S klientem je třeba trávit čas. Osobní kontakt a čas strávený s klientem je nejlepším způsobem, jak navodit kolegiální atmosféru ve smyslu „jedeme v tom společně.“ Vztahy jsou o osobním kontaktu – to platí v osobním i obchodním životě. Udělejte z toho prioritu, i kdyby to měl být čas na účet agentury. Berte to jako investici.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily